Diensten

Onze diensten

Triver zorgt voor een balans tussen bedrijfsprocessen, organisatiestructuur en werkcultuur. Zodra deze in evenwicht zijn ontstaat er duurzame verandering.

Via begeleidingstrajecten (empowerment), adviesverlening en workshops wordt de organisatie in beweging gezet


Onderstaande cases geven invulling aan zulke duurzame shifts.

Bedrijfsprocessen

Heruitvinden organisatie

Frank (52) heeft een zaak in het maken van broodroosters. Na 30 jaar goed zijn brood verdiend te hebben ziet hij de vraag naar zijn modellen sterk dalen. Enkele jaren geleden heeft hij al geïnvesteerd in online verkoop maar ziet dat dit hem vandaag niets oplevert.

Om mee te kunnen in dit nieuwe digitale tijdperk vraagt Frank zich dan ook af wat hij aan zijn productieproces kan

veranderen...


Mensen verbinden

De 23-jarige Els is pas gestart als communicatieverantwoordelijke binnen een overheidsorganisatie. Wat haar al onmiddellijk opviel is dat er weinig tot niet tussen de verschillende afdelingen en diensten gecommuniceerd wordt. Zelf wil ze graag een integratietraject opzetten om de verschillende diensten dichter bij elkaar te brengen zodat er meer betrokkenheid ontstaat. Graag wil ze werken met een externe partij zodat de mensen uit de verschillende afdelingen dan opener en minder terughoudend zijn.

Proces

optimalisatie

Christof, 34 jaar, heeft een verzekeringskantoor van vijf werknemers.

Hij merkt dat zijn softwarepakketten verouderd zijn en wil niet overhaast overstappen naar een nieuw en duur pakket. Graag wil hij eerst zijn processen in kaart brengen om te zien wat mogelijk is om zowel zijn dossierbeheer, betalingsafhandeling, boekhoudpakketten en klantenbeheer te optimaliseren.

Christof heeft bijgevolg nood aan subjectief advies waarna hij zelf kan bepalen welke richting de procesoptimalisatie, implementatie en/of ontwikkeling moet uitgaan.


Organisatiestructuur

Zelfsturend team

Sofie (31) is bedrijfsleidster van een online webshop die door het grote succes plots zeer snel gegroeid is.

Momenteel telt het bedrijf al 25 medewerkers. De gemoedelijke sfeer van een klein bedrijfje, een ware familiecultuur waarbij iedereen betrokken is, wil ze behouden. Daarnaast ziet ze ook de nood aan duidelijke structuren.

Voor Sofie draagt haar personeel een belangrijke businesswaarde. Ze vraagt zich af hoe ze haar organisatie het best kan structureren zonder dat er veel overhead gecreeërd wordt er de communicatie erop achteruit gaat.


Projectmanagementadvies

Hendrik is 46 jaar en krijgt de uitdaging om een projectoffice (PO) binnen een IT-organisatie uit te bouwen.

Men is van oordeel dat dit kan bijdragen tot een gestructureerde opzet en werking van de verschillende ontwikkelingsprojecten.

Hendrik is op zoek naar een sparringpartner om samen te kijken naar wat de uitdagingen én valkuilen zijn van zo'n organisatieopzet.


Missie-visie-strategie

Ann (38) is een all-round onderneemster. Zo zag zij de kans om een klein bedrijf in handtassenverwerking over te nemen. Ze weet dat er dringend iets moet veranderen aan de organisatiestructuur en -cultuur en heeft hiervoor al verschillende ideeën klaar.

Omdat Ann erin gelooft dat je zaken vanuit verschillende perspectieven moet bekijken gaat ze op zoek naar neutraal advies om haar bedrijf volledig in kaart te brengen.

Hiermee wil ze de verschillende invalshoeken op de markt, leveranciers en duurzaam ondernemen bij elkaar leggen en zo missie-visie en strategieplan opstellen om al haar medewerkers op één lijn te krijgen.


Werkcultuur

Controlestress

Jan (42) is een teamlead(er) van 12 mensen in een servicegeörienteerde organisatie. Hij is verantwoordelijk voor de profit-loss, bepaalt de strategie en is de peoplemanager van het team.

Hij stelt vast dat het team zijn opdrachten niet goed begrijpt of aangeeft dat ze hierin nog niet bedreven zijn. Met als gevolg dat hij elke dag veel tijd verliest om alle taken gedaan te krijgen.

Vandaag de dag heeft hij teveel stress om het reilen en zeilen van zijn team goed onder controle te houden. Jan merkt op dat hij een andere aanpak nodig heeft om zichzelf niet te verliezen in al het werk.


Waarom luisteren ze niet?

Katrien (36) is een afdelingsverantwoordelijke in een groot boekhoudkantoor. Ze leidt een team van 9 mensen die allen verschillende dossiers beheren.

Binnen het team is er veel roddel en achterklap. Sommige medewerkers vinden hun dossiers belangrijker dan die van anderen. Ze proberen dan ook allemaal om bij Katrien op een goed blaadje te staan. Van samenwerken is er absoluut geen sprake.

Katrien denkt dat het team efficiënter zou kunnen werken als zij meer en beter gaan samenwerken.

In het verleden heeft ze al wat werkprocessen aangepast maar ziet dat dit de efficiëntie niet ten goede is gekomen. Ze vraagt zich af wat ze nu best kan doen?


Van teamplayer naar

teamleader

Marcel (29) is een ambitieuze verkoper die promotie heeft gemaakt en nu teamlead(er) is geworden van een vijfkoppig salesteam. Hij is een zeer extroverte, gezellige kerel die graag met zijn vrienden en collega’s na het werk nog wat gaat drinken.

Door die promotie zijn zijn vroegere collega’s nu zijn medewerkers geworden. Drie van hen zijn ouder dan hem en werkten hier al voor zijn komst.

Marcel vindt het moeilijk om hen nu aan te sturen en vraagt hierin begeleiding.


Herken je jezelf ?

Uw brug naar een volgend, duurzaam level

© Copyright 2017 by Triver